onsdag 2 januari 2008

Besvikelse inne på Mango på Huaihai Lu

Kvällen inleddes med champagne hemma hos Anna. Var tvungen att ha på mig denna tjocka kofta eftersom det är näst intill minusgrader inomhus.

Vilket nyår!

Denna gången saknades verkligen inget. Festen på New Heights var en hit! Alla var där: min gamla boss från SH Magazine (en viss Michael Cole som nu dock lämnat SH Magazine för att jobba med fastigheter), gamla jobbpolare, fotografer, partypolare.. ja, kort och gott, de flesta jag känner här i Shanghai.

Vi festade i stort sett tills vi storknade. Det blev väl kanske en eller en annan vodkadrink för mycket för dagen efter kunde jag knappt röra mig.

Igår samlade jag dock krafter för att bege mig ut på rean (som i Shanghai inleds på självaste nyårsafton. Mellan klockan 20-00 har nämligen då de flesta gallerior speciella erbjudande; typ spendera 500 spänn så får du 200 tillbaka, etc). Det började ganska lovande. På Mango var i stort sett allt nersatt och jag fick tag på en riktigt fin, rosa partytopp som jag just skulle prova då en expedit säger:

-Nej, alltså, du får inte lov att prova toppar. Bara byxor och klänningar. Toppar och tröjor får du däremot inte prova. Bara köpa.

Inte prova? Men hur vet man då om de passar?

Tack och hej Mango, det var sista gången jag satte min fot innanför era dörrar (jag fick motvilligt lämna ifrån mig en snygg plånbok som jag också hade tänk köpa. Jag kan inte stötta butiker som inte låter sina kunder prova kläderna de vill handla). Jag får hoppas på mer tur till helgen.
Den såg ungefär ut såhär fast rosa... Ahhh, jag är fortfarande irriterad över det hela!!

Inga kommentarer: