onsdag 16 januari 2008

Drop-waist, rutigt och etno

Min senaste festblåsa från Zara.

Rutig skjortklänning med drop waist från Shanghai fabric market.

Rutigt eller blommigt eller coolt etnomönster? Vårens mode ger många valmöjligheter!

Personligen är jag nog mest förtjust i rutigt.. eller etno.. fast visst är blommigt fint också?! Det blir bara så lätt övergulligt och sånt har jag lite svårt för.

Något jag däremot stendiggar är dropwaist! Här är klänningen jag föll pladask för på Zara för några veckor sedan. Visst är den ljvlig! Med skyhöga pumps, svarta strumpbyxor och en liten clutch så kommer den bli en hit! Ska absolut få följa med till Seoul då jag ska köra lite 'barhopping' :)

Den rutiga klänningen sydde min kompis Malin upp på Shanghais skräddarmarknad, men hon gillade den inte så hon gav den till mig! (TACK!) Jag tycker att den är jättesöt! Har en annan rutig också, i nästan samma material och tyg, från samma marknad, men en annan modell. Jag kopierade en Mimmi&Roger klänning (japanskt märke) med puffärmar och överdriven krage. Ser ut som en liten skolflicka i den, så man måste verkligen vara på rätt humör när man ska ha den på sig. Tur att man har sin skinnjacka. Perfekt för att klä ner något riktigt flickigt.

Inga kommentarer: