tisdag 9 oktober 2007

Inspiration: Japan


Klänning från Can two, strumpbyxor från tutu anna. Skorna är från en tidigare säsong.

Jag älskar japanskt mode. Likt kineserna så klär sig japanerna väldigt ’chickt’, de är glada i lager-på-lager och så är de inte heller rädda för att klä upp sig till vardagen. Häromdagen sprang jag på en japansk kvinna vid namn Erica, som innan hon flyttade till Shanghai arbetade som redaktör på det japanska modemagasinet ”Precious”. ("Precious" kommer från samma publishing house som det kanske mer kända japanska modemagasinet ”Oggi”). Jag blev löjligt lyrisk av att träffa en före detta moderedaktör från Japan och längtar redan till på tisdag då vi ska ut och käka på Haiku, som är min favoritrestaurang i Shanghai (serverar japansk fusion). Jag lovar att föra vidare allt japanskt modeskvaller som Erica delar med sig av. Tills vidare får ni nöja er med lite inspirerande street style foton från Tokyo.



Scarf från Yaponski, tröja från Stroke,Jeans från Cheap Monday och skor från Vivienne Westwood. Shortsen är gamla.

Inga kommentarer: