fredag 26 oktober 2007

LeBronV China Colorway lanseras i Shanghai


Det har varit lite svårt för mig att skriva denna vecka eftersom min tandvärk har gjort mig ganska sängbunden. Infektionen blev värre under torsdagen och jag var tvungen att åka tillbaka till tandläkaren och göra nya ingrepp. Dessutom gjorde tandläkaren mina ögon tefatsstora när hon började prata om att ”vi kanske måste operera för att komma till bukt med den här infektionen?!”

Operera? I Kina? Ehhh

NEJTACK!


Jag klarade mig dock undan med ännu en rotfyllning (hur tragiskt känns detta, två rotfyllningar i tänder som jag inte ens har hål i?? Tur att mamma är tandläkare. När jag åker till Sverige nästa gång ska det bli korsförhör om tandblekning) och nu känns det faktiskt lite bättre. Men jag har absolut inte fått gjort allt jag borde fått gjort denna veckan och det känns lite irriterande. Imorgon måste jag ut och handla mig något snyggt inför Shangahis Purple Party. Måste bara se till att proppa i mig massa smärtstillande först. Har typ levt på smärtstillande en vecka nu.

Men nog om allt det här (lovar att inte göra fler avstickare för min tandstatus såvida jag inte blir inlagd på sjukhus och tvångsopererad). Över till lite modenytt!

I måndags hade Shanghai storbesök av ingen mindre än NBA basketstjärnan James LeBron, som tillsammans med Nikes VD/president Mark Parker lanserade sin nya doja: LeBronV China Colorway. Detta väckte ganska stor uppståndelse, inte minst med tanke på att basket är megapoppis i Kina. Nike är dessutom Kinas ledande sportmärke och står för cirka en tredjedel av all försäljningen på landets sportmarknad. Eftersom jag själv är en f.d basketnörd så tycker jag det är extra intressant med all uppståndelse. Men det unika i denna situation är väl det faktum att det bara kommer att säljas 4500 par skor och att försäljningen har startat i Kina föra den startat i USA. Sådant händer minsann inte ofta (om någonsin?) i basketvärlden.

Angående skon så får den bara godkänt av mig rent utseendemässigt. Jag har svårt för basketskor där svart inte får lov att vara med och leka. Men hur dessa skor känns att lira i är såklart en annan fråga. Om de har en bra stötdämpare och är mjuka och lätta att hoppa i så skulle de ju tveklöst kunna vinna mitt hjärta. Sååååå utseendefixerad är jag faktiskt inte!

Inga kommentarer: