fredag 5 oktober 2007

Ny shoppingspree på skräddarmarknaden


Idag begav jag mig tillsammans med Amanda till skräddarmarknaden för att hämta upp våra jackor. Det gick sådär. Min gråa Sisley-kopia hade fått en för kantig och smal krage och fick skickas tillbaka till skräddarna så att de kan göra den rundare och bredare. Fortsättning följer!

Amanda hade sytt upp två jackor. En kort, röd Sisley jacka. Men vi gillade inte knapparna utan valde nya. Samma sak med en blå Oasis variant. Ruskiga, guldiga knappar var tvungna att bytas ut så det var två aningen snopna tjejer som fick traska hem utan några nya jackor. Våra förbättrade versioner kommer att vara färdiga på torsdag, så jag lovar att återkomma med mer info då!

Jag hade dock en annan topp att hämta upp. En lila, A-line topp med trumpetarmar och denna var jag mycket nöjd med. För 80 kronor var den ett kap och eftersom jag ändå var på plats passade jag på att beställa en ny klänning. Medan Amanda provade kläder hittade jag nämligen en snygg, rutig klänning med korta ärmar från det japanska märket Mimi&Roger i ett asiatiskt modemagasin. Efter att ha spanat in lite olika tyger på marknaden bestämde jag mig för ett rutigt tyg som gick i vitt, orange, grått och mörkblått. Jag passade också på att göra mig en grå kort kjol, så det blir en hel del att hämta när vi återvänder på torsdag.

Imorgon ska jag på kinesiskt bröllop (mitt andra kinesiska bröllop på bara två månader. Det råder bröllopsfeber i Kina) så jag lovar att återkomma med både bilder och skvaller efter helgen!






Inga kommentarer: