söndag 28 oktober 2007

Shanghai (disaster) Purple Party


I Shanghai ordnas det fantastiskt många tillställningar, release partys och glammiga events. Många av dessa är okej. Lite gratis vin och tilltugg brukar alltid lyckas rädda kvällen. Självklart finns det också events som är riktigt lyckade; då champagnen flödar och rätt folk har kommit dit för att mingla. Sen finns det tyvärr också events som aldrig borde fått ske, som till exempel Shanghai Purple Fashion Night.

Lyckligtvis pungade jag aldrig ut en förmögenhet på någon ny lila klänning. En stilren lbd från Zara kombinerades istället med ett par lila örhängen från Next och en söt kuvertväska från samma butik (bilder kommer!). Jag inledde kvällen med att ta en drink med Svenska Dagbladets Kinakorrespondent Ola Wong på restaurangen A Future Perfect. Mycket trevligt. Runt 21-draget begav vi oss till ”The Fashion Hub” för att mingla med modefolk men tji fick vi då vi blev bemötta av en relativt tom lagerlokal där vi dessutom fick betala 25 kronor för ett glas vin?! Enligt den ambitiösa inbjudan jag hade fått så skulle det vara ett Afrikatema men det syntes inte till. Lite senare hoppade (ja, det är sant. Han till och med skuttade!!) dock en kines iklädd en leopardkostym (!) fram på vad jag förmodar skulle fungera som en catwalk, där han sen började jonglera med tre brinnande träpinnar. Vi antog att detta var det utlovade Afrikatemat och då kvällen inte såg vidare lovande ut begav vi oss snabbt vidare. Några glas vin på Glamour Bar räddade kvällen och lite senare drog jag till nattklubben Attica och dansade till Ministry of Sound ända in på småtimmarna.

Ja, så kan det gå. Denna vecka ska jag på mediamiddag på den posha nattklubben Attica på torsdag och det kommer definitivt att bli en mer givande kväll!

Inga kommentarer: