tisdag 4 december 2007

Accessoaremässa i Shanghai -jag tar mig en smygtitt på vad som gäller för 2008

December är alltid en näst intill frenetisk månad i Shanghai. Förra året, då jag jobbade för SH Magazine, var det partys, julluncher, juldrinkar, julmiddagar och allmänna drinkar i stort sett överallt, hela tiden! Man jobbade från 9.30-18, sen slängde man sig in i en taxi till Hilton/Hyatt/Laris och drack sig salongsberusad på gratischampagne. Runt 20-draget skrek magen efter mat och då var det lägligt att plocka upp den där middagsinbjudan till Finestre/Jean Georges/Portsman hotel, ursäkta sig för att man var lite sen (alla är sena runt juletid) och hugga in på buffén. Ahhhh... Alla de där chokladaskarna som kom med expressbud till redaktionen var inte heller helt fel, även om vi gav det mesta till städerskan (för mycket av det goda satte slutligen sina spår!). I år jobbar jag inte längre på SH, men det betyder inte att månaden ser mindre hysterisk ut.

Den här veckan är det ju SH party och sen nästa vecka är det China Sourcing Fair i Shanghai och på temat står modeaccessoarer för 2008! Mässan pågår från den 12-14 december och jag har blivit inbjuden för att få mig en smygtitt på vad kommande år har att bjuda på, samt en chans att prata med något av de 100-tals företag som har kommit dit för att visa upp sina accessoarer. Mässan bjuder också på en liten modeshow och tja... det ska bli riktigt kul faktiskt!

Mindre bra är dock att nästa vecka är smockfull med jobb så jag kan antagligen bara närvara på mässan i en dag. Synd. Men bättre det än inget alls. Och i april är det en ny mässa i Hongkong så då har man en ursäkt för att bege sig åt det hållet.

Inga kommentarer: