tisdag 4 december 2007

Ny ‘fashion hub’ i Shanghai.

“The Loft”, loftet… tja, kalla det vad ni vill! Nu har i alla fall Shanghai fått en ny hotspot för alla fashionistas. ”The Loft” är i själva verket en gammal fabrikslokal som fått sig ett ansiktslyft och som nu ska bli Shanghais nya ”modemecka”. (Japp, ambitiösa planer som vanligt bland nystartade Shanghaibizniz). Loftet öppnade faktiskt så sent som i lördags men jag kunde tyvärr inte vara med på öppningen då jag hade andra förpliktelser (i form av pojkvännens födelsedag och en alltför lång tåg- och taxiresa till Suzhou). I samband med öppningen så håller man under december en förstaklassig fotoutställning vid namn ”Simply I” av Gilles Marie Zimmerman. Den australiensiska supermodellen Gemma Ward är en av dem som har låtit sig fotograferas i ”Simply I” och Gemma var också med på öppningsceremonin i Shanghai i lördags. ”Simply I” är en välgörenhetsutställning som tidigare i år visats i Paris och alla pengar går till bekämpningen av AIDS. Till helgen tänkte jag knata ner till Jiashan Lu där ”The Loft” är beläget och spana in både utställningen och de ”40 modebutikerna” som the Lofts hemsida skryter om så får vi se om det är något att hänga i julgranen eller om det hela är för överambitiöst för att bli verklighet. Jag tror aldrig på något förrän jag ser det med egna ögon i Shanghai.

Inga kommentarer: