torsdag 13 december 2007

Glöggkväll i Shanghai

Äntligen fredag! Den senaste veckan har verkligen flygit förbi i en skrämmande takt. Snart är det julafton och jag har inte en aning om vad jag ska köpa för julklappar till folk. Är inte sådär våldsamt julhysterisk eftersom jag under de senaste 6 åren har spenderat 3 jular utomlands (snart 4!) varav jag har suttit på jobbet 2... Oh well. I år ska jag inte jobba på julafton dock. I år blir det glögg, pepparkakor och choklad (jag haffade en Paradisask på IKEA sist jag va där. En gammal julfavvo. O att kunna äta choklad från en sådan ask i Kina känns som riktigt lyx!)

Idag ska jag jobba som fitting model igen, ska prova aftonklänningar så måste ha med mig höga pumps och push upp Bh... typ. Blää, hatar push up. Är mkt mer för den naturliga looken.

Ikväll är det glöggkväll hos Amiee, Dan och Amanda. Två gamla SH Magazine kollegor och en polare till dem. De har lovat massa glögg och snacks men inga 'soft drinks' det vill säga mocktails.. hehe. Så ska det låta. Känns för tillfället som om att det aldrig kommer att bli kväll och glöggparty, men kanske man kommer i stämning lite senare idag.. Just nu är kl 8.25 så då är man inte speciellt på G.

Har ingen aning om vad jag ska ha på mig ikväll?! Jag har ingått ett vad med min pojkvän och LOVAT att jag inte ska köpa mig själv några nya kläder under hela december. So far so good men herregud.. det är ju BARA den 14 december och det är mer än 15 dagar kvar tills jag får lov att ge utlopp för mina 'cravings' och börja prova kläder igen?! Känns lite som en dom! Vad ska jag ha på mig ikväll? Den eviga frågan? Det lutar mot en gammal klassiker: svart klänning, rosa strumpbyxor o svarta, skyhöga ankelboots? Men shit så mkt roligare det skulle vara att handla ngt nytt.. ehum. Medan andra räknar ner till julafton så räknar jag ner till januari då jag får lov att shoppa igen... :)

Inga kommentarer: