onsdag 26 december 2007

Nyår=dilemma (även när man bor utomlands)


Ja, också har ännu en julafton passerat i Shanghai (min andra i Kina och min 4:e utomlands) och jag är känner mig näst intill bakfull av all mat jag vräkt i mig. Nu vänder vi all fokus mot nyårsfirandet istället för att tänka på pepparkakor och paradisaskar...

Nyårsfirandedilemma 1: var?
Attica, Volar, New Heights?! New Heights har ett ganska lockande erbjudande. En femrättersmiddag samt free flow av drinkar hela kvällen för 850 spänn. Saken e bara den att jag sällan tjänar på sådana 'paket' eftersom jag aldrig kommer att palla 5 rätter, än mindre dricka sådär fantastiskt mycket. Men det kanske hade kunnat vara trevligt ändå. Tycker dock inte om att lägga så mkt pengar i förväg på en kväll. Okey om man vaknar upp dagen efter med en fet baksmälla och en tom plånbok och tänker att 'shit, så kul det var igår!' Men hur vet man allt detta innan?

Nyårsfirandedilemma 2: outfit?
Den axelbandslösa, svarta Zara-klänningen med skärp i midjan? Den överglittriga paljettblåsan från H&M? Något helt nytt? (Men jag är ju fortfarande på shoppingförbud?!) Klart att paljettblåsan lockar men sist jag hade den på mig (under en utekväll på Attica) så mötte jag en tjej i samma klänning... Mindre kul! Jo jag vet, detta är alltid risken med kläder från H&M, men ändå...

Nyårsfirandedilemma 3: Håret?
Jag tyckte att det var en lysande idé för några veckor sedan då jag kom på att jag skulle trimma barret lite. Men nu är det så kort och jag saknar mitt långa hår... suck. Oinspirerat!

Hm.. jo, det var nog det hela. Jag tänker inte nämna det faktum att jag känns som att jag lagt på mig 5 kg sedan julafton som ett dilemma. Jag får ta mig till gymmet imorgon istället. Sen får jag ta itu med resten. Det är dock massa med roliga saker på G nu inför det nya året. Jag listar dem imorgon när jag förhoppningsvis vet lite mer om detta upptrissande firande...

Inga kommentarer: