torsdag 13 december 2007

Elle -ny parfym från Yves Saint Laurent

Elle heter den nya perfymen från Yves Saint Laurent som riktar sig åt en lite yngre kundkrets. Det är parfymexperterna Olivier Cresp och Jacques Cavallier som ligger bakom den fräscha doften, som bjuder på inslag av citron och litchi. I vissa parfymrecensioner har Elle pikats för att doften är för lik DKNY:s Delicious Night, men å andra sidan är väl de flesta parfymer ganska snarlika vid det här laget?

För övrigt kan jag meddela att Shanghai har blivit kallt som nordpolen över natten! Från behagliga 13 grader är vi nu nere runt 7 grader och det är så kallt inomhus att jag vägrar att lämna mitt uppvärmda sovrum (har en liten värmefläkt som äter energi men utan den hade jag fått köldskador här inne!). Och värre lär det nog också bli under kommande veckor då temperaturen beräknas sjunka ytterligare.

Jag ska spendera julen här i Shanghai, och kommande år också för den delen! Detta bestämde jag mig för igår så jag lovar att forstsätta leverera rapporter om modet och nöjeslivet här nere. Somvanligt, så hoppas jag att ni hojtar till om det är något speciellt ni vill läsa/veta mer om! Nu ska jag dra iväg på ett Hot Yoga-pass. Jag hoppas att det inte är alltför krävande för jag råkade just sätta i mig en påse salta sillar från IKEA. Men vadå!? Det är ju inte var dag man har godis från IKEA liggande hemma i sin lgnh...

Inga kommentarer: