lördag 29 december 2007

Yves Saint Laurents första enskilda butik i Shanghai


Nu har Yves Saint Laurent öppnat sin första enskilda butik i Shanghai. Det franska lyxmärkets shop är (naturligtvis) belägen i den lyxiga gallerian Plaza 66 på Nanjing Xi Lu. Designern Stefano Pilati har i sin 2008 vår/sommarkollektion satsat på sofistikerade detaljer som ska vara både feminina och lättburna –tänk dig en mix av färger och material, typ tweedtryck på silke. Själv är jag ganska förtjust i stjärndetaljerna...

Över till något annat. Nyår är räddat!

18.00 Inleder kvällen med en flaska champagne (på 4) hos min kompis Anna
19.30 Middag på den autentiska italienska restaurangen Pane e Vino på Maoming Lu
22.00 Solid Vodka Party på New Heights (beläget på den underbara bunden)¨
02.00 New Heights stänger. Lär väl vingla vidare någon annanstans… Kanske MAO? Kanske Volar?

Klädsel: fortfarande ett mysterium men jag jobbar på det.

Hår: Glamorlockar a la röda mattan/Hollywood

Accessoarer: Den lilla kuvertväskan från Next, örhängen från H&M och eventuellt ett par glittriga strumpbyxor och röda pumps (saknas bara hälften av allt!)

Ja det var nyår det. Nu ska det bli intressant att se vad som verkligen händer.

Massa roliga saker på G inför 2008!!

• I februari kommer jag att besöka Korea! Jippie!! Shopping i Seoul, kanske några intervjuer med koreanska designers... kan det bli bättre?
• I mars är det ny accessoarmässa i Hongkong. Kanske…
• I mars kommer 2 utan 5 familjemedlemmar på besök. Najs!
• I maj eller juni vill jag åka till Japan. Vi får se vad plånboken säger om den saken
• I augusti är det OS i Beijing som gäller! Äntligen! Jag har längtat i typ 4 år. Ska absolut skaffa biljetter till friidrotten och en eller två basketmatcher
• I oktober tänkte jag hoppa på tåget till Tibet. Direkt från Shanghai, ”bara” 52 h… (eller var det 48? Jaja, sak samma!)

Jo nog har 2008 potential alltid?! Jag blir helt bubbligt bara jag tänker på allt. Jag bara älskar att resa! Kan inte få nog av det!

Inga kommentarer: