måndag 17 december 2007

Julens lilla röda

Christian Lacroix har potential.
Jill Stuarts är väl så nära man kan komma den look jag hade velat ha.

En snygging från Zac Posen. Gillar dock inte axelband plus halterneck, det känns som för mycket.

Eftersom det inte blir någon svensk julafton för mig i år så får man väl göra det bästa av situationen här i Shanghai. Kanske det får bli ett delikat cocktailparty i den snygga lilla röda? Jag börjar bli lite trött på hur grått och svart dominerar min garderob (med få inslag av lila), och på vårvisningarna var den röda klänningen återkommande, så det kanske lämpar sig för att slutligen ta det stora steget?! Men ska det vara något så färgstark som rött så måste det verkligen vara något speciellt som verkligen faller en i smaken. De här 3 snyggingarna från Net-a-porter har potential men helst skulle jag vilja hitta något som jag ännu inte sett. Fendis visning på den kinesiska muren hade en hel del snygga, röda klänningar. Om jag inte hittar något snyggt (vilket det är stor sannolikhet för med tanke på att jag dessutom har shoppingförbud i december) så får jag väl kompletera med röda drinkar eller något. Synd bara att Bloody Marys är så vidriga.

Inga kommentarer: