söndag 30 december 2007

Det sa bara 'klick'

Är det inte lustigt hur man ibland springer på din drömklänning?!

I fredags var jag på stan med min kompis Anna. Hon letade efter en nyårsklänning och vi gick till Zara eftersom vi båda gillar deras klänningar. Eftersom jag redan har en nyårsklänning (jag har egentligen två nyårsklänningar, jag ska bara bestämma mig för vilken jag ska ha på mig kvällen till ära) så gick jag helt inför att vara Annas personliga shoppingassistent och rådgivare. Jag laddade upp med ett tiotal klänningar och skickade in henne till provrummen. Det enda problemet var att jag fick själv inte lov att komma in till provrumsområdet eftersom jag inte hade något att prova. Vi dividerade en stund med tjejen som stod och delade ut nummerbrickorna (som var stenhård) och både jag och Anna blev irriterade. Tillslut gick jag bort till en galge och ryckte av första bästa klänning och gick tillbaka och viftade med den. Provrumstjejen hade svårt att dölja sin irritation men kunde såklart inte göra något annat än att ge mig en nummerbricka och släppa in mig till provrummen. Haha! Jonna v.s sur provrumsboss; 1-0!!

Jag bestämde mig för att prova klänningen jag hade med mig bara för skojs skull, även om den såg ganska plan och trist ut… Så märk min förvåning då jag drog den över huvudet och… typ… blev förälskad på studs! Egentligen är det inget speciellt. En svart klänning med drop-waist och mönstrad kjol… Men oj vad snygg den var. Och visst är det lustigt att den satt som en handske också. Jag är egentligen inte skrockfull men när man med ett ryck lyckas få med sig en snyggt sittande drömklänning så bara måste man slå till. Shoppingförbud eller inte. Så nu har jag plötsligt tre nyårsklänningar att välja mellan. Men vad gör man inte för ödet?!

Inga kommentarer: