söndag 18 november 2007

Malins skräddarmarknadsköp

Vilken helg. Så många gånger har jag nog aldrig besökt skräddarmarknaden inom loppet av en vecka. Börjar bli småbundis med de olika skräddarna och försäljarna där; alla hälsar och nickar vänligt när man går förbi. Trevligt! Min kompis Malin som varit på besök här sedan den 9 november har hunnit med att få uppsytt en hel del klänningar sedan hon kom hit. Vad sägs om den här snygga, gråa huvklänningen? Jag blev så förälskad i den när Malin drog på den att jag var tvungen att beställa mig en jag med. Tur att jag och Malin bor på olika kontinenter.

Malin gjorde också den här blåa festblåsan som hon invigde i lördags då vi svängde om på stan. Tyget är väldigt skört och tunt, precis som det ska vara inför våren. Idag far Malin tillbaka till Svea rike och jag blir ensam kvar i Shanghai. Känns alltid lite tomt när man haft vänner på besök men å andra sidan har jag en hel del jobbsaker att ta igen, för att inte tala om kinesiska tecken att plugga, så jag lär väl kunna sysselsätta mig ändå. Just nu känns det som om man inte hängt med riktigt i svängarna. Imorgon ska jag käka middag med tjejerna från SH Magazine och då ska jag kräva en liten uppdatering på vad som är på G i stan nu när julen lurar runt kröken.

Inga kommentarer: