söndag 25 november 2007

Paris försöker sig på att prata kinesiska

Hong Kong modellen Pace Wu var utan tvekan kvällens snyggaste i sin glittriga klänning.

Paris var lika smaklös som alltid... fast den här klänningen är väl en av hennes bättre val. När hon delade ut en Award lite senare under kvällen dök hon upp i en röd, vidrig grej.

Paris Hilton inledde MTV Style Galan i Shanghai (i fredagskväll, se föregående bloggpost) med ett utdraget 'Nimen Hao!' (Hejsan allihopa). Det lät ungefär lite patetiskt som där hon säger 'That's hot'. Som ni kanske hör är jag inget Paris fans.

Jag blev i sista stund tvungen att lämna ifrån mig mitt presspass till en fotograf från NZ men det gjorde inte så mycket, jag fick ju ändå en bra biljett till galan. Dessutom fick jag höra efteråt att alla journalister hade suttit fast i ett litet pressrum snarare än att mingla backstage med Paris. Väldigt typiskt Kina!

Galan i storhet var ungefär som förväntat: smaklös med massa neonljus, stråklastare, ett vandrande laserljus, konstiga filmklipp och överdrivet glimmande klänningar. Men det där med klänningarna är bara kul. Jag älskar hur tjejerna verkligen vågar glittra och glimma här i Kina. Mina gamla SH kollegor Jude och Dan satt och drägglade åt de snygga urringningarna medan jag hade lagom kul åt ett gäng småtjejer som var fanatiska fans åt sångaren 'Shin' och som skrek som galningar när han slutligen kom upp på scen för att dela ut en Award.

Och Awardsen då?
Jo, Vicky Zhao, veteransångerskan Sammi Cheng divan Elva Hsiao utsågs till fastlandskinas/ Hongkongs/ Taiwans bäst klädda sångerskor. Li Bingbing blev inte helt oväntat utsedd till fastlandskinas bäst klädda skådis. Jag stendiggar Li Bingbings innovativa stil fast kvällen till ära var jag tveksam till hennes val av outfit. Toppen satt inte så snyggt så fort hon rörde sig. Även Vicky Zhao såg lite bortkommen ut i en alltför stor klänning och omatchade skor. Pälsen räddade henne, jag hoppas bara att den inte var äkta.

Li Bingbings tveksamma outfit

Nja.. vad tycker ni?! Hit eller miss?

Allt som allt var det en kul kväll. Jag insåg att min kinesiska har förbättras väsentligt eftersom jag faktiskt förstod ganska mycket av vad alla sa (galan gick helt på kinesiska. När Paris snackade så kom ngn och översatte) och sånt är ju alltid kul att inse!

Den 1 december är det en ny style gala här i Shanghai, då är det modeeliten som samlas för att utse Kinas bäst klädda och jag chansar på att det ungefär kommer att vara samma uppsättning av artister/modeller/skådisar som finns på plats.

Vicky Zhao såg lite bortkommen ut i sin stora klänning...

Hongkongskådisen Nicolas Tse (av med brillorna på röda mattan, grabben!) och Taiwanskådisen Charlene Choi Zhuoyan i en tveksam krage.

Paris bytte till rött.

Inga kommentarer: