onsdag 7 november 2007

Suzhou Cobblers




Wow wow wow! Nu har jag hittat något riktigt intressant som ska spanas in närmare denna helg: Suzhou Cobblers var namnet. Lägg det på minnet. Det kommer att nämnas igen.

Suzhou Cobblers säljer tvättäkta kinesiska sidenskor. Dvs sånt som man aldrig hittar på marknader här nere. Det är skor som kinesiska kvinnor genom generationerna har burit och kvinnan bakom Suzhou Cobblers, Huang Mengqi, säger sig själv ha hämtat inspirationen från vad hennes farmor brukade ha på fötterna.

Till helgen ska jag absolut besöka denna shop som är belägen nere vid bunden på Fuzhou Lu (mellan People’s Square och Bunden skulle jag tro). Förutom att jag vill ta mig en titt på skorna (de där gröna med blommor kommer att vara perfekta till våren som går i blommornas och mönstrets modetecken!) så vill jag också kolla närmare på den här coola ”1931” väskan.


Inga kommentarer: